Mag ik speciale bagage meenemen?

Gewijzigd op 28 Jun 2024

Ja, dat mag. Wel is het belangrijk dat dit van tevoren wordt aangemeld bij de luchtvaartmaatschappij en transfermaatschappij (indien van toepassing). Houd er daarnaast rekening mee dat hier kosten aan verbonden zitten.


Hieronder vind je een kleine opsomming van afwijkende bagage die je kunt meenemen:
• Duikuitrusting
• Fiets
• Golfuitrusting
• Kite, waveboard of wakeboard
• Muziekinstrumenten
• Surfplank
• Visuitrusting

• Wintersportuitrusting


Wintersportuitrusting
Neem je ski's, een snowboard, schoenen en/of stokken mee? Dit moet je in de meeste gevallen zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij. Klik hier voor meer informatie per luchtvaartmaatschappij.


Heb je een transfer bijgeboekt via Sunweb? Wanneer je een wintersportuitrusting meeneemt, selecteer dan 'Transfer ski inclusief ski bagage' in de boekingsstappen of in Mijn Sunweb, zodat de transfermaatschappij weet dat jij een wintersportuitrusting meeneemt. Je kunt dit tot 7 dagen voor vertrek aanpassen via Mijn Sunweb.


Vlucht
Wanneer je flexibele vluchten hebt geboekt, meldt Sunweb de speciale bagage graag aan voor jouw vlucht wanneer de luchtvaarmaatschappij deze service aanbiedt (m.u.v. Transavia en easyJet, zie hieronder). Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan kun je speciale bagage zelf aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij.

Via het speciale bagage formulier in jouw Mijn Sunweb account kun je eenvoudig jouw speciale bagage bij ons aanmelden. Log in op Mijn Sunweb, open jouw boeking en klik vervolgens in het menu aan de rechterkant op 'Voeg hier medische bagage, sportbagage of een huisdier toe' om het formulier te openen.

Transavia
Vlieg je met Transavia, dan meld je jouw speciale bagage zelf aan via Mijn Transavia. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de speciale bagage in verband met de transfer. Dit kan via het speciale bagage formulier in Mijn Sunweb.


easyJet
Voor vluchten met easyJet kun je speciale baggage zelf aanmelden voor jouw vlucht(en) via de website van easyJet. Log in met jouw PNR-nummer (deze ontvang je 6 dagen voor vertrek per e-mail) en boek jouw speciale bagage. De kosten betaal je direct aan easyJet. Wanneer je ook een transfer hebt geboekt, informeer Sunweb dan wel over de speciale bagage in verband met de transfer. Dit kan via het speciale bagage formulier in Mijn Sunweb.

Transfer
Wanneer je speciale bagage meeneemt, dan is het noodzakelijk dat je dit aan ons doorgeeft . Wij melden jouw speciale bagage dan voor je aan voor de transfer.

Houd er rekening mee dat speciale bagage niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden hier extra kosten voor gerekend. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw speciale bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Vragen over hetzelfde onderwerp

Gerelateerde vragen

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

WhatsApp of bel ons!

WhatsApp ons op het nummer +3232590910. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.


Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00

Zaterdag: 10:00-17:00

Zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Social Media

Stel jouw vraag via een DM op onze socials en tijdens openingstijden beantwoorden wij jouw bericht.


Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00

Zaterdag: 10:00-17:00

Zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Stuur ons een mail

Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.