Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?

Modified on Tue, 2 Jul at 4:33 PM

Vergoeding van niet-gebruikte dagen van de skipas kunnen gedeclareerd worden bij de annuleringsverzekering. Dit kan als er sprake is van:

- ziekenhuisopname van minimaal 1 overnachting 

- onderbreken van de vakantie door medische noodzaak 

- overlijden/levensbedreigende situatie familie eerste en tweede graad (eerdere terugkeer). 


Houd er rekening mee dat dit alleen kan als de skipas op de factuur staat weergegeven.


Vergoeding van niet-gebruikte dagen van skipas kan gedeclareerd worden bij de reisverzekering. Het is verplicht om eerst bij de skiliftmaatschappij na te vragen of je restitutie kan krijgen op de niet genoten dagen in verband met de blessure en hiervan een verklaring te ontvangen indien dit niet het geval is. 


Het kan ook zijn dat je niet terecht kan bij de annulerings- of reisverzekering, dit omdat er geen sprake is van een ziekenhuisopname of vervroegde terugkeer. Je kunt dan bij ons een claim indienen. Hiervoor is het verplicht om een verklaring van de liftmaatschappij te hebben, waarin staat aangegeven op welke datum de skipas is ingeleverd en waarin staat aangegeven dat wij voor de resterende dagen niet zullen worden doorbelast. Alleen dan kunnen wij een dergelijke claim in behandeling nemen. Zonder deze verklaring is het helaas niet mogelijk om restitutie krijgen voor de skipas.

Is een skigebied (gedeeltelijk) gesloten vanwege extreme weersomstandigheden zoals hevige sneeuwval of harde wind dan wordt in veel gevallen de skipas niet gecompenseerd. Je kunt bij de liftmaatschappij checken of er een vergoeding aangeboden wordt. Als dat zo is, kun je met een schriftelijk bewijs van de liftmaatschappij een claim bij ons indienen.



Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article

Social Media