Freebird - hoe kan in een stoel reserveren?

Modified on Fri, 28 Jun at 4:05 PM

Je kunt stoelen reserveren tegen betaling vanaf 1 dag na boeken tot 6 uur voor vertrek. Houd er rekening mee dat je bij Freebird alleen kunt betalen met een Visa of Mastercard creditcard.


1. Ga naar de selfservice van Freebird

2. Ga naar het tabje 'Tour operator bookings'

3. Vul de volgende gegevens links in om in te loggen:

- Passenger surname: achternaam van de hoofdboeker

- Reference number: het boekingsnummer van Sunweb voorafgaand aan 000

4. Vul de volgende gegevens rechts in om in te loggen:

- Your trip: selecteer one way (enkele reis) of round trip (retour)

- From/to: selecteer hier de vertrek en aankomst luchthavens

- Departure date: vul hier jouw vertrekdatum in

- Selecteer het aantal personen in jouw boeking

5. Klik op 'retrieve TO booking'

6. Klik op 'Add extras and services' en kies vervolgens voor 'Choose your preferred seat'

7. Doorloop de stappen om een stoel te reserveren

8. Betaal de stoelreservering direct aan Freebird. Vanuit Freebird ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per e-mail.


Uiteraard is een stoelreservering niet verplicht. Houd er wel rekening mee dat wanneer je geen stoelen reserveert, Freebird niet kan garanderen dat jouw gehele reisgezelschap naast elkaar zit op de vlucht.


De stoelreservering wordt door Freebird verzorgd. Sunweb heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Freebird.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article

Social Media